Friday, April 09, 2010

' Si TeDi Buat 'Contest' : Bila Dak Itam Berdialog

1. Kamu di kehendaki meletakkan dialog dalam 2 keping gambar Dak Itam seperti di atas. Yang mana dahulu dan yang mana kemudian itu terpulang. * Kemaskini : Boleh juga di tulis di bawah gambar sahaja.
  
Boss : Oit Dak itam.. nape ko asyik tido yo.. maleh bona... den topok montot tu kang :-w
Dak itam : Ala Boss.. ko ni x boleh tul tgk aku senang... aku bosan ar boss...
Boss : Alak bosan lak... aku kan ade..
Dak itam: Alahai.. ko nak watper boss... bukan leh wat goli-goli pun...
Boss : Dak itam !!!!!!!! durhaka eh ko... bweekkk...

dak itam : eh..tapi kan boss.. den nak mintak someone boleh x...
boss : some one???? argh.. xkoso den layan ko doh...
dak itam : ala...buleh ar boss...pls.... kalo x, den geget tikus oren ko ni kang :-w
boss :  ....... (sambil jeling dak itam)
dak itam: boss..den nk kekaseh ati boss.. caghi an tuk den sorg buleh? den bowing nih :(( wink..wink..
boss : @#%>^#@!!

 2. Berikan 2 sebab mengapa kamu berkunjung, membaca dan mengomen di Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik?
Sebabnye adalah kerana.... sobab petamo : den sangat syg kek akak den sowang ni.. sobab keduo : den suko windu monci goram dan ghaso nak geget dak itam..dak utih.. dak oyen ngan dak kimo.. dan sobab terakhir : sobab eh den nak carik jawapan boto ko diam tu lobih baik dr becakap :((

3. Berikan 1 tajuk 'entry' yang paling kamu sukai atau yang terkesan di hati! Tidak ingat tajuk, tulis isi-isi penting pun di terima.

kak... den sgt sedih bile tgk gamba2 tuh...den mula kenal diorg time diorg kecik lg.. time diorg masih tercari2 tempat berlindung... den igt lg dak utih susah nak jalan..dak itam tecari2 kesana sini.. time tu kan den ado kek melaka :( tp bile den tgk balik gamba2 tu, siyes ati den sayu sgt.. walaupun den xpenah tgk diorg membesar.. mesti dak itam windu mo dak utih kan walaupun bilo dak besa diorg slalu gado... mesti dak itam windu nak makan sambil lago2 palo mo dak utih...  :) rest in peace dak utih... tuk dak itam... jgn nakal nar.. blaja dok umah cam dak utih dulu.. xdola boss ko tu busan nar dok kek umah..hahaha...

4. Berikan 1 tajuk atau perkara atau isu yang dapat membuatkan Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik lebih mantap, lemak berkrim dan di sukai ramai.


tajuk yg den ghaso akan jadik hangat adalah bilo akak cito pasal diri akak dan segalo2 ea pasal akak supayo den taw namo ponoh akak :-w dah 5 tawon kona akak...dah ponah makan, belari, jatuh, beramas mesra kek umah akak, tp sampai skrg den xtaw namo ponoh akak ngan umo akak :(( mmg la xponting tuk taw sumer tu bilo bekawan.... tp dah akak tanyo isu ape yg leh wat ia lemak berkrim..so den nak taw gak jawapan deh.. wakakkaka.. kalo x, akak 'xcaya' la... ekekekke..

5. "Saya mengharapkan Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik ................." ( tidak kurang dari 20 patah perkataan )


Saya mengharapkan Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik beceghito pasal dak itam ngan dak kimo lobih skit..dan terutama skali mengenai diri tuannya...dan harap blog ni akan terus ada tuk ilangkan windu den kek kucen...


Pertandingan T.A.M.A.T

5 comments:

sI tEDI said...

ini bukan mcm di kira penyertaan kroni ke??

penyertaan di tolak boleh? ha ha ha ha..

okeylah..

den buek2 x kona ekau!

penyertaan ekau di terima!!

ekekekekke

Ayu said...

ijinkan ku untuk tertawa sebentar... hahahahhaa.. lawak la dak leha nih.. kalau monang hadiah bg baby hassan yo.. wink..wink..

dEwIchEnta said...

wakakakakakka... den xkire... kalo den x monang, den colik dak itam :(( tp dak kimo den xmo eh.. kang abih laghi sumer kucen kek kwsn umah den nih dikojo an dak kimo :)) ayah eh sapo.. then tetibo ghamai2 jwb, dak kimo :-ss mati den sok dikoja tuan kucen =))

dEwIchEnta said...

kak ayu :)) kalo monang leh ar share mo dak acan. tp kalo den xmonang, den nk colik anak nana satu buleh x =)) goram amek den tgk diorg :-w samo pangai ko mo omak ea :-s

♥S@R@♥ said...

salam singgah
good luck ea ;)