Monday, December 14, 2009

cameron highland 5 dec 09 to 6 dec 09

ari sabtu ngan ahad mgg lepas aku gi cameron highland.. pergh... setelah 20 tahon aku x jejak sana, akhirnya aku sampai gak skali lagi kat sinun... dulu pergh..jalan teruk giler... bengkang bengkok sampai lembik aku ngan mama muntah2.... tp kali ni jalan die ok.. dah besar dah.. tambah2 jalan baru x hekot tapah dah.. lega... kitorg dari kl kul 12thari, smp kat simpang pulai dalam 245... then terus naik atas...hahahah...ni har aku tunjuk skit jalan nak naik atas sana... kitorg kuar exit 137 simpang pulai... kalo kuar ikut exit 132 tapah pun blh gak.. tp gerenti ar pengsan jalan ngong skit :))

har... besar kan jalan die... highway dari bawah sampai la atas.. tp kalo xde kabus, jln nk tgk bawah tu mengerikan... pergh..nauzubillah... gaung yang clear hokey... dari toll simpang pulai tu, kitorg just amek masa sejam 15 menet jer nak naik atas sebelum sampai kat kg raja... tu bandar first skali yg kitorg jumpe... penat wooo... sian nas die drive sorg.. naseb naik kia... xde ar kejang montot..wakakakka... tpt first kitorg rest adalah di kea farm... kitorg isi perut dulu sbb dah lapa sgt... kat sini ade byk jual sayur2 ngan buah2 segar... tp kitorg xmo beli kat situ lg.. sbb jauh lg perjalanan.. dr kg raja ke kea farm ni adala dalam 15 menet.. kalo jln kaki mau gak ar berkerak..tp aku tgk mat saleh tu relax jer jalan kaki turun naik genting highland tu #-o

lepas isi perut, kitorg terus gi ladang teh cameron valley.. jauh gak la sbb die dok kat bawah skali selepas tanah rata.. adala dalam 20 menet gak drive... kitorg gi lepak sana sementara tgg 2 bijik kete lg sampai... diorg yg beria-ia nak pegi, last2 aku yg sampai dulu =)) wakakkaka... cantek wooo ladang teh die... teruja aku..

time kat cameron valley ni pun dah kat kul 7ptg.. then kitorg terus gi pasar malam dia.. naseb ade pasar malam.. pasar malam die ari sabtu malam... besh wooo.. besa.... aku sempat beli kot bulu... sejuk amek kat atas tu har.. nak polok dak tu, belum sah jd laki aku lagi...wakakkakak... kang org kata aku rogol and amek kesempatan kat anak teruna org lak..wakakkakaka... tp xde gamba ar kat apsar malam ni :(( sebab teruja nar beli mknn, sayur, jagung, etc.. mughah woooo... sblm tu, pasar malam ni kat brinchang taw... koran gpecaya x kat atas cameron highland tu jammed =)) ade la kot kat 15 menet tersekat dalam jammed tu..paghah2... maybe sbb budak2 cuti sekolah kot... xcaye????? meh tgk... hahahhaha....
har..pun tgk gamba tu... kitorg hengat kan jammed sbb ape.. ghupenyer sbb org nk gi pasar malam :(( uwaaa... korang nmpk x payung2 tu.. xstrategik tul pasar malam wat kat tgh2 jalan besar #-o pihak majlis bandaran cameron highland, sile amek perhatian ye :-w

lepas gi pasar malam tu, kitorg blk tpt kitorg stay.. kitorg sewa apartment 3 bilik kat puncak arabella... rm300 semalam... mula2 rasa mahal.. tp bile dah pegi, worth ar sbb kitorg pegi ramai kan... air die mak aih.. beku tgn aku har.. bygkan heater 40 darjah celcius dah maximum tp still sejuk suam2 kuku gituu... uuwaaaaa... aku rase cam nk nangis jer :(( bygkan aku nak berak, nak basuh tu kena guna air sejuk... keras aku kat situ... wakakakkaka... sengal tul kan...

malam tu xbyk aktibiti yg blh kitorg wat..disebabkan dak2 lain tu smp lmbt, kitorg just gi mkn steamboat pehtu blk tpt kitorg dok tu then layan movie UP sampai tetido... aku lak xleh tido sbb sejuk sgt... tgk cayang relax jer tido... isk.. ape nak jadi nih...

bgn jer esok dak2 laki sumer masuk dapo wat bekpas.. kitorg ni besiap dan aku cam biasa, org plg lmbt bgn =)) waklakkaa... bgn2 jer mknn dah nak siap... anak sapa la ni =)) dalam kul 10.30 camtu, pas besiap sumer, tpt petama kitorg tuju, stoberi farm... kat situ jer kitorg dok adela kot kat sejam..begamba x hengat... aku lak dah cam org kenya.. bwk suar jeans.. tp selai..yg lain sumer tinggal kat umah padahal aku dah packed dah sblm nk pegi tu :(( sengal x... naseb ade skrit selai #-o hadoyai.. pakai tshirt ngan skirt.. =))
pas dah penat berposing segala bagai, kitorg gi mkn tghari lak.. time tu, apip ngan fizah nk blk kl dah... sbbnye fizah nk kena sampai semban sblm kul 3 ptg.. sian diorg.. dahla smp lmbt smlm.. aritu nk kena blk awal lak... kitorg lak, lepas mkn thari tu, terus jer gi sambung tour cameron lg.. gi kea farm la.. gi brinchang la..

dak2 ni borong sakan har kat atas tu.. aku x beli ape pun tuk family aku...sbb kitorg baru blk dr kg raya aji aritu... so dah byk nar brg kat umah tu... just cyg jer beli tuk family die... penuh bonet kete ngan sayur2 =)) nak tegelak pun ade gak org laki beli belah.. tp aku hekot kan jer.. sbb xlarat nk ckp byk and bejalan dah... penat wooo... dah ar tido x cukup...
lepas tu, last tpt kitorg nak bejalan adalah ladang teh boh.. tp malangnya kitorg sesat sampai ke puncak brincang.. mak aih.. dan paling kitorg terkejut, kat atas sana ada ladang stroberi yg buah die manis giler dari tpt2 lain kat bawah tu... wahhh... dan tpt tu xde dalam peta cameron.. bangla kat situ ckp, tpt tu private.. org persendirian nyer.. tp kdg2 die bukak gak utk org luar.. wahh... cantek woo tpt situ.. sejuk die 14 kali ganda dr kat bwh td.. jalan nak naik giler kecik..hekot jalan tepi ldg2 teh boh... mak aih.. kete beselisih, salah satu kete kena benti... mmg layan ar gamba2 kat ldg teh tu... teruja tul aku... cantek... tp seram...tpkan..kalo wat pilem hindustan, main lari2... mak aih... xdapat nk bygkan... siap ade beberapa pasangan cina pakai baju pengantin wat photo shooting kat situ... dan..................................tetibe aku pun berangan nk amek gamba kawen sok kat sinun... wakakkakakkaa...
dan kesimpulannya... aku sgt happy dpt luangkan masa mo cyg... lama tul aku x gi jln2 ngan die... lalallalallalalla... sungguh... aku akan igt saat ni sampai bile2..thx cyg :-* mmuuaaahhhh

2 comments:

rAfIza_fAdzLi said...

uuuhhh...beshnye gi cameron.. Mane strawberry utk aku?..

*a'a..aku dah jd follower ko!!!..yehaa!

dEwIchEnta said...

alamak.. wakakkaka.. weh byk story dlm ni weh.. camne lak ko leh jumpe blog aku ni :(( abis ar privacy aku jaja taw :((